Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi

Eğitim Programı
İzzet Baysal’ın adını taşıyan ve ülkemizde Vakıf destekli kurulan ilk devlet üniversitesi olmanın gururuyla tıp fakültemiz, çağın gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumlarla donatılmış, iyi hekimler yetiştirmeyi misyon edinmiştir. Programımız, toplumun sağlık ihtiyaçlarına yönelik olarak evrensel bilgiye katkı sunan, bilimsel araştırmalar yapan ve nitelikli sağlık hizmeti sunan bir yapıya sahiptir.

Eğitim Programı Yapısı ve Entegrasyon
Eğitim programımız; Temel Tıp Bilimleri Dönemi, Klinik Tıp Bilimleri Dönemi ve İntörnlük dönemi olarak üç ana evrede yapılandırılmıştır:
  • Temel Tıp Bilimleri Dönemi (Dönem I - III): İlk iki yılda temel bilimler derslerinin verildiği hücre/doku/sistem temelli yatay entegrasyon modeli uygulanmakta, üçüncü yılda ise sistem temelli yatay ve dikey entegrasyon yapısı benimsenmektedir. Bu evrede öğrenciler, temel tıp bilimlerinde sağlam bir bilgi altyapısı kazanırlar.
  • Klinik Tıp Bilimleri Dönemi (Dönem IV - V): Klinik evrede yatay ve dikey entegrasyon modeli ile klinik bilimler ağırlıklı bir eğitim uygulanmaktadır. Öğrenciler, sınıf derslerinin yanında poliklinik, servis ve ameliyathane uygulamaları gibi gerçek klinik ortamda hasta değerlendirme becerileri edinirler.
  • İntörnlük Evresi (Dönem VI): Bu evrede, öğrencilerin teorik bilgilerini pratik uygulamaya döktüğü çalışma-temelli (Work-based) eğitim sağlanır. Öğrenciler, edindikleri bilgi ve becerileri gerçek iş ortamında kullanarak mesleki yeterliklerini geliştirir.
Eğitim Programı Yetkinlik ve Yeterlik Alanları
Eğitim programının amaç ve hedefleri; öğrencilerin kazanması beklenen bilgi, beceri ve tutumları içermesi ve mezundan beklenen yeterlik/yetkinlik/ kazanımları tanımlaması gereğiyle hekimin mesleksel ve toplumsal beklentileri karşılamasına yönelik olarak tanımlanmasında Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ile uyumlu olarak ve kurumsal misyon, vizyon, amaç ve hedefler, güncel Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (UÇEP-2020) göz önüne alınarak Tıp Fakültesi Mezunlarının Ulusal Yetkinlik ve Yeterlikler Belgesi fakültemiz için esas alınmış ve fakültemiz eğitim programının amaç ve hedefleri olarak web sayfamızda yayınlanmıştır. Eğitim programımız; bu amaç ve hedefler doğrultusunda şekillendirilmiştir ve mesleki uygulamalar, mesleki değerler ve yaklaşımlar, bilimsel ve analitik yaklaşımlar ile yaşam boyu öğrenmeyi destekleyecek şekilde yapılandırılmıştır.
Yetkinlik Alanları:
  1. Mesleki Uygulamalar: Öğrencilerin temel ve klinik bilgilerini birleştirerek, hasta yönetiminde biyopsikososyal bir yaklaşım sergilemeleri hedeflenir. Güvenli, etik ve etkin sağlık hizmeti sunma becerisi kazandırılır.
  2. Mesleki Değerler ve Yaklaşımlar: Etik ilkeleri benimseyen, toplum sağlığını geliştirmeyi hedefleyen, liderlik ve ekip çalışması becerileri kazanan ve etkili iletişim kurabilen hekimler yetiştirilir. 
  3. Mesleki ve Bireysel Gelişim: Bilimsel araştırma yapabilen, güncel literatürü takip eden ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdüren bireyler olmaları sağlanır.
Eğitim Uygulamaları ve Öğrenen Merkezli Yaklaşımlar
Eğitim programımızda yer alan teorik derslerin yanında özel çalışma modülleri, makale çalışma modülleri, laboratuvar çalışmaları, poliklinik/servis uygulamaları gibi çok sayıda öğrenen merkezli uygulama da bulunmaktadır. Toplumsal destek projeleri, özel çalışma modülleri ve makale çalışma modülleri gibi etkinliklerle öğrencilerin kanıta dayalı ve bilimsel düşünme, topluma yönelik hizmet etme ve takım çalışması becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca, aile sağlığı merkezleri ve halk sağlığı merkezlerinde gerçekleştirilen eğitimler ile öğrenciler toplum sağlığı sorunlarıyla doğrudan karşılaşmakta ve mezuniyet sonrası çalışma koşullarına hazırlanmaktadır.
Bu kapsamlı yapı ile tıp fakültemiz, nitelikli hekimler yetiştirerek topluma, bilime ve sağlık alanına katkı sağlama hedefindedir.