Ölçme ve Değerlendirme

Ölçme ve Değerlendirme

Tıp fakültesi eğitiminde, her seviyeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılarak öğrencilerin bilgi, beceri ve yetkinlikleri sistematik bir şekilde takip edilmektedir. Bu çerçevede Miller Piramidi esas alınarak, öğrencilerin teorik bilgi seviyesinden başlayarak klinik becerilere kadar ilerlemeleri hedeflenmektedir.
Miller Piramidi Şeması üzerinde her dönemde hangi ölçme ve değerlendirme araçlarının kullanıldığı gösterilmekte olup, öğrencilerin gelişim aşamaları farklı değerlendirme yöntemleriyle desteklenmektedir. Bu yöntemler sayesinde öğrenciler, eğitimlerinin her safhasında gereken bilgi ve beceriye ulaşmaları için yönlendirilmektedir.
Bu yapı, tıp fakültesi eğitiminin her aşamasında kaliteyi artırmayı ve öğrencilere yetkin bir şekilde mesleki hazırlık sağlamayı amaçlamaktadır.
Kullanılan yöntemler:
  • Çoktan Seçmeli Test Sınavı: Öğrencilerin temel bilgilerini ölçmek için kullanılan klasik bir değerlendirme yöntemidir. Öğrencilerin konuyla ilgili bilgi düzeylerini objektif bir şekilde değerlendirmeye olanak sağlar.
  • Sözlü Sınav: Öğrencilerin bilgi birikimini ve iletişim becerilerini değerlendirmek için yapılan birebir mülakat tarzında sınavlardır. Öğrencilerin konuları sözel olarak ifade etme ve klinik düşünce geliştirme yeteneklerini ortaya koyar.
  • CORE Sınavı: Klinik becerileri değerlendirmek için uygulanan standartlaştırılmış sınavlardır. Öğrencilerin klinik durumları yönetme ve temel tıbbi becerileri sergileme yetilerini ölçer.
  • Yapılandırılmış Sözlü Sınav: Öğrencilerin bilgi ve düşünce süreçlerini daha derinlemesine değerlendirmek amacıyla yapılandırılmış soruların kullanıldığı sözlü sınav türüdür. Bu yöntem, öğrencilerin mantıklı ve sistematik düşünme becerilerini test eder.
  • Yazılı Sınav: Bilgi ve kavrama düzeyindeki becerileri değerlendiren klasik sınav türüdür. Öğrencilerin teorik bilgiye hakimiyetleri bu sınav aracılığıyla ölçülür.
  • Uygulama Sınavı: Öğrencilerin pratik becerilerini değerlendiren sınavlardır. Öğrencilerin teoriyi pratiğe dökme yetilerini gözlemlemek amacıyla kullanılır.
  • Karne Uygulaması: Öğrencilerin eğitim süreci boyunca elde ettikleri beceri ve davranışları göz önünde bulundurarak yapılan yapılandırılmış genel bir değerlendirmedir. Bu uygulama, öğrencilerin gelişim süreçlerini izlemek ve geri bildirim sağlamak için kullanılır.